Doradca płatnika składek w ZUS

ZUS

Od 1 lutego 2018 r. w każdej placówce ZUS można udać się do doradcy płatnika składek, który poinformuje zainteresowane osoby m.in. o stanie ich rozliczeń zusowskich czy o nowych zasadach opłacania składek.

W czym pomoże doradca?

Doradca płatnika składek udzieli wsparcia w temacie ubezpieczeń i składek. Odpowie też na wszystkie pytania dotyczące obowiązków związanych z prowadzeniem działalności. Doradca:

  • poinformuje jaki jest numer rachunku składkowego (NRS), na który należy opłacać składki
  • poinformuje o zasadach opłacania składek i rozliczania wpłat
  • wyjaśni wątpliwości w zakresie rozliczania dokonanych wpłat oraz o stanie rozliczeń z ZUS
  • wyjaśni jakie informacje są widoczne na profilu na portalu PUE ZUS
  • wyjaśni wątpliwości na temat sporządzania i wysyłania dokumentów w Programie Płatnik i aplikacji e-Płatnik
  • zainteresowanym założy konto na elektronicznym portalu PUE ZUS
  • odpowie na pytania dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, zasad zgłaszania do ubezpieczeń, wysokości składek, zasad wypełniania i korygowania dokumentów
  • wyjaśni zasady opłacanie składek za „nianie” i zasady dobrowolnego podlegania ubezpieczeniom
  • poinformuje co zrobić, jeśli doszło do powstania zaległości w opłacaniu składek.

Gdzie można znaleźć doradcę?

Z usług doradcy płatnika składek można skorzystać w każdej placówce ZUS. Na ekranie biletomatu w sali obsługi klienta trzeba wybrać Składki/Ubezpieczenia”, a następnie „Doradca płatnika”.

 

Jak przez internet można zarezerwować wizytę w ZUS?

Jeśli posiada się konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), można przez internet zarezerwować wizytę u doradcy płatnika składek. Nie trzeba wtedy czekać w sali obsługi na swoją kolejność. A by dokonać internetowej rezerwacji należy:

  1. Wejść na stronę www.zus.pl i zalogować się na PUE.
  2. W panelu głównym PUE, po lewej stronie ekranu, wybrać opcję „Rezerwacja wizyt”.
  3. Wybrać placówkę ZUS, w której chce się zarezerwować wizytę.
  4. Kliknąć „Wybierz grupę spraw”, potem „Składki/Ubezpieczenia”, później „Doradca płatnika” i następnie „Dalej”.
  5. Wybrać dzień i godzinę wizyty u doradcy.

Źródło: https://www.mpips.gov.pl

Artykuły z obszaru kadr i płac oraz zmian w prawie pracy napisane zrozumiałym językiem ▼

Skomentuj artykuł